MEDITAŢIA IERTĂRII DE SINE ŞI DE ALŢII

sâmbătă, 16 octombrie 2010


Începe prin a-ţi găsi o poziţie confortabilă şi închide ochii. Petrece câteva momente creând o atmosferă de Recunoştinţă în interiorul fiinţei tale....

Apoi concentrează-ţi atenţia asupra respiraţiei urmărindu-i ritmul; urmărind cum intră şi cum apoi îţi părăseşte trupul. Concentrează-te pe zona inimii. Cu fiecare expiraţie simţi cum tensiunea şi stresul îţi părăsesc fiinţa. Le scoţi din tine cu fiecare val de aer pe care îl elimini pe nas.

Cu fiecare inspiraţie simţi cum liniştea şi pacea te cuprind tot mai mult. Simţi cum liniştea şi acceptarea cresc şi se extind înlăuntrul fiinţei tale. Relaxează-te treptat, treptat şi simte cum inima ta se înmoaie tot mai mult devenind extrem de gingaşă.

Apoi proiectează în zona inimii tale gândul despre tine, despre persoana ta. Vizualizează-te acolo şi îmbrăţişează-te cu tandreţe.

În timp ce te îmbrăţişezi cu căldură concentrează-te asupra iertării, sentimentului de iertare şi simte cum îţi oferi ţie însăţi iertare.

În şoaptă, încet repetă după mine cuvintele: Mă iert. Mă iert. Pentru orice suferinţă am cauzat, pentru orice durere am cauzat, fie că a fost prin cuvânt ori prin acţiunea mea, mă iert pe mine însămi.
S-ar putea ca spunând această afirmaţie să simţi că ceva din tine se opune, se luptă, nu acceptă. S-ar putea ca să-ţi treacă prin faţa ochilor multe motive pentru care nu ai merita iertarea. Este vorba de lucrurile ruşinoase pe care poate le-ai făcut. Este vorba şi de toate sentimentele de ruşine asociate cu acele fapte. Acceptă tot ce ai făptuit şi tot ce ai simţit. Simte cum cu expiraţia le scoţi afară din trupul tău şi le elimini. Inspiră şi Expiră.
Orice gând ar apărea în mintea ta acum nu te speria, repetă cuvintele de iertare şi imaginează-ţi că orice gând rebel se elimină prin expiraţie. Concentrează-te pe iertare care-ţi intră în inimă prin intermediul aerului pe care îl inspiri în plămâni.

Lasă ca iertarea să îţi umple fiinţa. Leagănă-te pe tine însuţi, îmbrăţişându-te în inima ta, aşa cum o mamă şi-ar îmbrăţişa pruncul. Îmbrăţişează-te cu tandreţe şi gingăşie acceptându-te deplin pe tine însuţi. Simte cum iertarea îţi inundă întreaga fiinţă. Repetă de mai multe ori: Mă iert. Mă iert. Rămâi cu aceste cuvinte în gând pentru câteva minute...

Acum adu-ţi în inimă pe cineva care are nevoie de iertarea ta, pe cineva pe care tu ai vrea să-l ierţi. Îmbrăţişează această persoană în inima ta. Simte-i prezenţa. Expulzează prin expiraţie orice sentiment ce se opune iertării acestei persoane. Expiră orice sentiment de furie, de suferinţă sau frică şi inspiră iertare. Relaxează-ţi, înmoaie-ţi pântecele, abandonează orice rezistenţă.

În şoaptă spune acestei persoane: te iert, te iert pentru orice durere mi-ai cauzat, pentru price suferinţă mi-ai creat prin cuvântul sau prin acţiunea ta. Te iert.

La început poate fi greu să ierţi, dar orice pas spre iertare este un pas făcut spre vindecare spirituală. Ai răbdare cu tine, repetă cuvintele. Inspiră cuvintele de iertare în inimă.

Încearcă să înţelegi ce te opreşte ca să ierţi cu fiecare inspiraţie. Expiră toate motivele pentru care această persoană nu ar merita iertarea, toate momentele în care această persoană te-a rănit.Inspiră iertare. Simte cum în procesul iertării graniţele dintre tine şi acea persoană se dizolvă. Îmbrăţişează această persoană în inima ta, simte iertarea pe care o simţi pentru această persoană. Îmbrăţişează această persoană cu dragoste.

Repetă în şoaptă: Te iert. Menţine acest gând în mintea ta pentru câteva minute.

Acum adu-ţi în inimă pe cineva de la care ai vrea să-ţi ceri iertare, pe cineva faţă de care ai greşit sau pe cineva care a suferit din cauza ta şi care şi-a închis inima faţă de tine. Adu acea persoana în inima ta şi îmbrăţişează acolo cu dragoste şi iertare.
În şoaptă repetă cuvintele: cer iertare de la tine, cer iertare de la tine. Dacă te-am rănit sau dacă ţi-am cauzat suferinţă prin gândurile mele sau prin faptele mele, te rog să mă ierţi.

Expiră orice rezistenţă ai putea simţi înlăuntrul tău. Expiră resentimentele, suferinţa şi durerea. Scoate-le afară. Repetă cuvintele de iertare. Simte cum iertarea creşte, lasă iertarea să te cuprindă. Simte inima cum se deschide pentru a primi iertarea . Crede că ai fost iertat, că iertarea ţi-a fost oferită. Acceptă această iertare. Repetă „Sunt iertată”. Stai cu aceste gânduri pentru câteva minute...
Acum revin-o la imaginea ta în inimă. Simte fericirea iertării cu toate părticelele fiinţei tale. Eşti iertată, ai iertat, ai fost iertată.

Simte cum uşurarea şi recunoştinţa curg prin tine, umplându-te. Lasă iubirea care sălăşuieşte în tine să radieze întreaga ta fiinţă. Bucură-te în iertare.

Fie ca toate fiinţele să vieţuiască în iubire. Inspiră adânc recunoştinţă, absoarbe recunoştinţă în fiinţa ta înainte de a încheia această meditaţie.

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu


  © Blogger template Foam by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP